De opdracht voor afgelopen week was om een logo te ontwerpen voor mijn stad (ik kon Utrecht of Breda kiezen) voor de website CitID. Het idee:
CitID is a ambitious project aiming to gain global consciousness by giving a (type)face to every city worldwide; big or small, rich or poor, famous or infamous, well-known or unheard-of.
En omdat ik meer van Breda weet heb ik Breda gekozen. Het was wel moeilijk om te verzinnen wat nou zo speciaal is aan Breda wat andere steden niet hebben. Maar ik heb uiteindelijk maar gekozen voor het uitgaan (grootste horeca dichtheid) en het shoppen. Dat hebben genoeg steden, maar het is wel waarom mensen soms speciaal naar Breda gaan. Breda is gezellig!
Ik heb maar niks met carnaval gedaan ofzo, want dat vond ik niet leuk.
Als logo-figuur heb ik een leeuwin gekozen, omdat leeuwen in het wapen van Breda staan en het een Nassaustad is. Maar dan een leeuwin omdat dat meer bij shoppen past. En het is weer eens wat anders dan de standaard leeuw.
En eerst had ik het idee dat ik een soort van verplicht het al bestaande logo van Breda er in moest verwerken (drie kruisjes in een hartjes vorm), maar Enkeling zei dat dat juist niet moet, want dat is al een bestaand logo. Eigenlijk is dat wel logisch.
Mijn Uitwerking
De uitwerking was heel vrij en mocht heel illustratief zijn (kijk maar op de website). Maar nu een tweede opdracht is om een echt toepasbaar logo voor Breda te maken (in alle formaten leesbaar enzo) Dus dat is waar ik nu mee aan de slag ga. Ik heb al een beetje met typografie gespeeld, maar ik moet er nog wel wat meer voor schetsen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten